domingo, 8 de agosto de 2010

Hallado un miliario romano de la Vía Nova en Rairiz

El hallazgo, que ayer presentaban a la opinión pública, se producía en pleno proceso de elaboración de un estudio de evaluación de impacto cultural para la parroquia de Congostro. 'Sempre se pide ampliar o estudo 200 metros por fora da zona afectada, pero neste caso pediuse un estudo maior ao discurrir pola zona de influencia do itinerario romano', explicaba el arqueólogo Celso Barba.El miliario está ubicado en la parte baja de un antiguo camino medieval que comunica Ponte Liñares (Bande) y Congostro (Rairiz de Veiga), en un terreno que antaño ocupaba la calzada romana. 'Precisamente a finca onde se atopou chámanlle o Padrón, que ven de poldrao, pedra', matizaba David Perez, quien destacó que 'fai anos que non aparecen miliarios e menos en tan bo estado'. Con unas dimensiones de 2,6 metros de longitud, 'cremos que se trata da milla 60 da vía XVIII do Itinerario de Antonino porque uns kilómetros máis adiante, en Penelas, atópase o 62 da vía', señalaba Pérez, quien apuntó que 'unha vez que se poña en pé, confiamos sacar máis datos nas inscripcións que se intuen na parte cuberta'.

PUESTA EN VALOR
El hallazgo ya ha sido comunicado a la Dirección xeral de Patrimonio, que ahora tiene la potestad para ordenar una intervención arqueológica que permita la puesta en valor y recuperación del miliario. 'O ideal é polo en pé e que quedara no sitio, e potenciar unha ruta de sendeirismo entre ambos pobos', coincidían Barbas y Pérez. 'Este é un dos tramos mellor conservados da Vía Nova ó seu paso pola provincia, porque ao transitar por monte comunal, non sufriu as consecuencias do home', apuntaba Celso Barba, quien destacó que 'uns metros máis atrás temos un trozo de itinerario onde se distinguen perfectamente os nove metros de vía'.


La noticia del descubrimiento ha sido recibida con satisfacción y emoción por los vecinos de la parroquia (donde residen 128 habitantes, según el Instituto Nacional de Estadística). 'Trátase dun pobo cunha grande sensibilidade neste tema e moitos xa nos pediron vir a velo', apuntaba David Pérez.

El del miliario no es el primer hallazgo de importancia que lideran este grupo de jóvenes arqueólogos. Tras la puesta en valor de un conjunto de mámoas y un'foxo do lobo' en construcción en cruz casi único en el mundo en los montes de Bande, Barbas y Pérez lideraron el equipo multidisciplinar que en 2009 desarrolló un plan director de la Vía Nova que descubrió un nuevo trazado de la vía en una zona donde se desconocía su existencia. Un trazado de unos cinco kilómetros entre el embalse de As Conchas y Ponte Liñares, en Bande.
 
Fuente:

No hay comentarios:

Publicar un comentario

.